fix: Improve knowledge limit detection and response handling
- Increase token limit to 250 for knowledge limit responses to prevent truncation - Streamline system prompts for more concise and effective explanations - Improve knowledge limit detection patterns to include confusion phrases: - 'was das bedeutet' (what that means) - 'was genau passiert' (what exactly happens) - 'das verstehe ich nicht' (I don't understand that) - Make knowledge limit triggers more sensitive (1 instead of 2+ occurrences) - Provide clearer example structure for AI responses - Ensure complete explanations with proper transitions to next fundamentals Fixes: - No more truncated explanations mid-sentence - Better detection of when children reach knowledge limits - Smoother progression through fundamentals - More encouraging and less frustrating experience - Complete responses that include acknowledgment + explanation + transition + next question
This commit is contained in:
@@ -936,30 +936,28 @@ Original question: "${originalTopic}"`;
|
|||||||
} else if (hasReachedKnowledgeLimit) {
|
} else if (hasReachedKnowledgeLimit) {
|
||||||
// NEW: Child has reached knowledge limit on current fundamental - provide explanation and move to next
|
// NEW: Child has reached knowledge limit on current fundamental - provide explanation and move to next
|
||||||
systemPrompt = isGerman
|
systemPrompt = isGerman
|
||||||
? `Du bist ein geduldiger Lernbegleiter. Ein Kind hat bei einer Grundlage seine Wissensgrenze erreicht und braucht jetzt eine klare Erklärung.
|
? `Du bist ein geduldiger Lernbegleiter. Ein Kind hat seine Wissensgrenze erreicht und braucht eine Erklärung plus Übergang zur nächsten Grundlage.
|
||||||
|
|
||||||
AUFGABE - FUNDAMENTALS FIRST mit Erklärung:
|
AUFGABE:
|
||||||
1. Erkenne an, dass das Kind sein Bestes versucht hat
|
1. Kurze Anerkennung: "Das ist völlig in Ordnung!"
|
||||||
2. Gib eine KURZE, klare Erklärung der aktuellen Grundlage (2-3 Sätze)
|
2. KURZE Erklärung in 1-2 Sätzen
|
||||||
3. Leite zur nächsten Grundlage über: "Jetzt verstehen wir [erste Grundlage]! Lass uns zur nächsten Grundlage gehen: [zweite Grundlage]..."
|
3. Übergang: "Jetzt verstehen wir [Grundlage]! Zur nächsten Grundlage: [nächste]..."
|
||||||
4. Stelle EINE einfache Frage zur nächsten Grundlage
|
4. EINE Frage zur nächsten Grundlage
|
||||||
|
|
||||||
BEISPIEL STRUKTUR:
|
BEISPIEL: "Das ist völlig in Ordnung! UV-Strahlung ist unsichtbares Sonnenlicht, das Hautzellen schädigt. Jetzt verstehen wir UV-Strahlung! Zur nächsten Grundlage: Hautzellen. Was denkst du, woraus Haut besteht?"
|
||||||
"Das ist völlig in Ordnung! Lass mich dir helfen: [Kurze Erklärung der aktuellen Grundlage]. Jetzt verstehen wir [erste Grundlage]! Lass uns zur nächsten Grundlage gehen: [zweite Grundlage]. [Eine Frage zur zweiten Grundlage]?"
|
|
||||||
|
|
||||||
STIL: Ermutigend, nicht frustrierend, systematisch weiterführend.`
|
WICHTIG: Kurz und klar halten!`
|
||||||
: `You are a patient learning companion. A child has reached their knowledge limit on a fundamental and needs a clear explanation.
|
: `You are a patient learning companion. A child has reached their knowledge limit and needs explanation plus transition to next fundamental.
|
||||||
|
|
||||||
TASK - FUNDAMENTALS FIRST with explanation:
|
TASK:
|
||||||
1. Acknowledge that the child tried their best
|
1. Brief acknowledgment: "That's perfectly okay!"
|
||||||
2. Give a BRIEF, clear explanation of the current fundamental (2-3 sentences)
|
2. BRIEF explanation in 1-2 sentences
|
||||||
3. Transition to next fundamental: "Now we understand [first fundamental]! Let's move to the next fundamental: [second fundamental]..."
|
3. Transition: "Now we understand [fundamental]! Next fundamental: [next]..."
|
||||||
4. Ask ONE simple question about the next fundamental
|
4. ONE question about next fundamental
|
||||||
|
|
||||||
EXAMPLE STRUCTURE:
|
EXAMPLE: "That's perfectly okay! UV radiation is invisible sunlight that damages skin cells. Now we understand UV radiation! Next fundamental: skin cells. What do you think skin is made of?"
|
||||||
"That's perfectly okay! Let me help you: [Brief explanation of current fundamental]. Now we understand [first fundamental]! Let's move to the next fundamental: [second fundamental]. [One question about second fundamental]?"
|
|
||||||
|
|
||||||
STYLE: Encouraging, not frustrating, systematically progressing.`;
|
IMPORTANT: Keep it short and clear!`;
|
||||||
|
|
||||||
userPrompt = isGerman
|
userPrompt = isGerman
|
||||||
? `Ein Kind hat seine Wissensgrenze bei einer Grundlage erreicht.
|
? `Ein Kind hat seine Wissensgrenze bei einer Grundlage erreicht.
|
||||||
@@ -1201,7 +1199,7 @@ Stay structured and systematic!`;
|
|||||||
{ role: "system", content: systemPrompt },
|
{ role: "system", content: systemPrompt },
|
||||||
{ role: "user", content: userPrompt }
|
{ role: "user", content: userPrompt }
|
||||||
],
|
],
|
||||||
max_tokens: 120, // Increased to handle German compound words and prevent truncation
|
max_tokens: hasReachedKnowledgeLimit ? 250 : 120, // Even more tokens for complete knowledge limit explanations
|
||||||
temperature: 0.7
|
temperature: 0.7
|
||||||
});
|
});
|
||||||
|
|
||||||
|
|||||||
Reference in New Issue
Block a user